Ett dygn.

Idag är det tisdag och jag blir fortfarande lite opepp när jag drar upp persiennerna klockan 10 på förmiddagen och det knappt blir ljusare i lägenheten. Jag har taklampan tänd i skrivande stund. Det är inte okej. Vart tog solen vägen? Jag har inte sett den på en och en halv vecka, alls. Surt. November tog ju slut, och december kom släntrande med frostiga löv och solsken, men vad hände sedan? Hallåå? Kom tillbaka.

Igår fick jag sovmorgon men sedan jobb trots allt. Låg och läste min bok när de ringde och jag fick åka till nytt ställe där de hade nästan-kaos och ett dåligt växelsystem. Men jag var inte ensam så det gick bra ändå. Sedan åkte jag till centralen och mötte upp Emelie. Emelie är typ bäst i världen. Lätt topp fem. Vi åkte till henne och lagade rödbetor, morötter och broccoli i ugn men choritzo och äppel-pepparrots-creme fraishe. Det var asagott. Under tiden pratade vi om allt och hon är så klok och bra och livserfaren och ärlig. Halv tolv var jag hemma igår. Somnade och vaknade igen vid halv tio idag.

Nu har jag just ätit mina knäckemackor och druckit mitt kaffe (och juice direkt ur paketet) och hoppas på att samma fina Emelie vill leta julklappar i stan och gå på Kulturhuset med mig idag. Ikväll ska jag spinna sedan i superskorna med Moa och Marie.

Nej, nu ska jag duscha. Sedan kanske jag ska skriva ett långt, argt inlägg om allt läskigt våldtäkts-nyhets-frosseri.

Kommentarer
Postat av: luckeboi

Kolla in teckningen på KISSIE som min kompis gjorde. Vad tycker du?, hehe

Ha det bra!

2009-12-08 @ 11:11:06
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0