En solig ledig snöig dag!

Jag kan skriva med mina naglar! Helt sjukt ju (fast det går lite sämre än vanligt... ). Idag är det 13 minus och massa snö och sol mellan trädtopparna, de har inte ringt från jobbet och jag har just druckit kaffe och ätit rostat bröd. Och imorgon är det löning och i övermorgon är det julafton. :) Good times!

Min plan för dagen är att slå in två paket och få tag i Sanna och se om hon vill ut och åka pulka med mig i det vackra vintervädret! Sedan vore det kanske gött med ett pass aerobics ikväll, nu när jag inte har ont i armen längre och kan vifta med den hej vilt. Sista passet innan jul.

Igår var jag först och hälsade på hos Sofie. Det var fint, har inte setts på mycket länge. På kvällen var sedan jag och farmor och farbror Micke barnvakt åt Alice och Amalia när pappa och Catarina var på Carolas julkonsert. Det gick finfint, Alice är sötast i världen och Amalia svepte vällingen vid halv sju och somnade som en stock. Lätt gjort med andra ord. Sedan satt jag och farmor och pratade om de stora tingen i livet, hon berättade om när hon och farfar träffades och när hon jobbade på laboratorium som kemist. Det var en mycket fin kväll, trots huvudvärk och trötthet (men jag fick ju en powernap när jag la Alice och somnade bredvid).

Men Sanna, svara då! Jag vill ju ut och åka pulka innan solen går neeer!

Ps. Igår vände det, nu blir det ljusare för var dag igen! Victory! Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0