Dan före dan

De ringde från jobbet imorse och frågade om de hade glömt att ge mig dagens uppdrag. Det hade de. Så med tanke på snön och hur lång tid det skulle ta för mig att ta mig dit ringde de en annan, och jag blev således ledig idag! Vilken julledighet jag fick utan att ta ledigt, jag gillar't. Har inte jobbat sedan i fredags.

Igår lekte jag med Sanna. Vi tog en långpromenad med hundarna i snön och jag köpte vantar. Sedan hängde vi, promenerade till mig och hyrde Harry Potter och köpte sushi. Finfint! Bra kombo.

Jag är alldeles trött i armarna efter att ha burit en back med Zeurnerts julmust från Ica till mig, då pappa tydligen flängt runt på X antal butiker där det varit slut. Men hos mig fanns det, och jag tog mitt ansvar. Sedan orkade jag knappt lyfta mitt vattenglas. Mes! Dags för lite arm-styrketräning också kanske, inte bara ben, mage och rygg? Jo.

Men nu har jag kokat knäck och fudge och köpt min julmust och slagit in mina julklappar. Ska packa grejerna jag ska ha med mig hem till familjen ikväll också, sedan kommer pappa och hämtar mig också åker vi och plockar upp syrran på centralen. :) Åh! Jul! Det känns konstigt att det är julafton imorgon, men när vi klär granen och dricker glögg ikväll så känns det nog närmare. Men mitt i allt som jag ser fram emot så blir jag ju påmind om allt det där som inte blev som det var tänkt. Och det är lite tungt, förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0