Byteshandel.

Det slutar liksom aldrig snöa! Helt galet, men bra såhär några dagar före jul. Det blir nog en riktigt vit jul i år trots allt. Jag har precis bakat ingefärskakor som jag ska ta med mig som utbyte till Karin. Hon ska fixa mina naglar. Jag har aldrig gjort det förut, geléförlängning skall göras. Sedan ska hon måla dem i rött och guld lagom till jul. Roligt! Hoppas bara att det inte ser för vulgärt ut. Hmm. Äsch, det är ju bara att ta bort om det inte blir bra.

Igår hade jag och JP pysseldag. Jag gjorde smycken av kork, decoupagepapper och silvertråd, samt ett hårspänne med en massa krimskrams på. Blev riktigt nöjd. JPs limpistol är en riktigt bra tillgång. Om jag hade köpt den där omtalade kameran nu så hade ni fått se hur fint det blev, men tillsvidare får ni hålla tillgodo med en bildfri blogg. Tyvärr.

Idag lyssnar jag på gamla No Doubt och tycker att allt de skrev på den tiden är så himla bra. Return of Saturn, bra grejer.

Kommentarer
Postat av: JP

Hur blev naglarna?!

2009-12-21 @ 17:24:29
URL: http://jpe.blogg.se/
Postat av: Hannah

Naglarna blev bra! Långa... Haha, så det är lite knivigt att skriva såhär men man vänjer sig. Men man gör dem ju så långa man vill ha dem. Sedan fick de röda toppar och små guldstjärnor och ett gulglitterlager över. Fjolligt och tjusigt värre! Men det jag inte visste var att man kan ta bort lacket och göra om det om man vill utan att naglarna försörs. Så sedan blir det kanske blått och silver till nyår, vem vet? :)

Hon skulle gärna göra på dig också om du vill! Hon skulle kolla vad materialkostnaden kan tänkas bli. :)

2009-12-22 @ 10:35:05
URL: http://hannahochvarlden.blogg.se/
Postat av: JP

Jag är pepp! :)

2009-12-24 @ 00:37:13
URL: http://jpe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0