Blott en dag.

Jag fick verkligen pulsa genom snön på väg till jobbet imorse. Trots att det var lite svettigt så kändes det rätt fint. Välkommen, vintern. Dagen har gått förbi relativt obemärkt, förutom ett telefonsamtal med den kanske argaste och mest envise man jag pratat med. Ganska roande faktiskt. Han tyckte att "det kan väl inte vara så kul för dig att jobba där", och det kan han ju ha rätt i. Jag kan inte riktigt förstå att man orkar lägga så mycket energi på att skälla ut växeltelefonisten för saker hon inte kan råda på. Istället skulle han ju kunna göra som jag säger och därmed faktiskt få prata med den som kanske kunde hjälpa honom med problemet. Men det var visst inte så intressant, nej. Han ville kanske mest uttrycka sitt missnöje över livet i allmänhet. "Men det här låter ju som ett fall för PLUS!"

Strax drar jag härifrån och ut i snöyran. En promenad bort väntar glöggbjudning på huvudkontoret. Det blir nog lussebullar till middag idag. Hoppas bra folk kommer dit.

Funderar även på att köpa ny kamera. En riktig, slå på stort liksom. Ska det va så ska det va. Jämför lite, och just nu lutar jag åt en Canon EOS 1000D. Men jag vet inte. Den känns rätt prisvärd? För mycket mer än så får det liksom inte kosta. Tipsa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0