Äckelfaktorvarning (men på ett intressant sätt)

Okej. Är det verkligen normalt att loska nästan tio gånger inom loppet av en tre minuters promenad? Idag på väg från pendeln gick jag, för andra gången, precis framför Den loskande mannen. Helt sjukt. Jag undrar om det finns någon typ av sjukdom som försätter den stackars människan i detta tillstånd? För riklig salivproduktion borde ju inte vara problemet i alla fall, då han verkligen tar i och får upp slemmet. Ursäkta detta äckliga inlägg, men det är ju fascinerande. På ett väldigt äckligt sätt, förstås. Blä.

Hade intressanta diskussioner med flyttkillen på jobbet idag om livets stora frågor. Det faktum att jag är kristen väckte förstås många frågor. Det är roligt när folk frågar för att få veta, så länge det handlar om ett intresse och inte för att "sätta dit" en. För många gånger blir folk så provocerade av det de inte förstår, och gör därmed allt för att bevisa att man har fel. Sånt känns väldigt trångsynt och trist. Men jag tror inte att det var så han menade. Han verkade genuint intresserad även om mina tankar låg långt ifrån hans. Intressant var det i alla fall. Alltid kul med utmanande diskussioner. Ett mer detaljerat inlägg om De stora frågorna får jag ta en annan dag när jag inte i skrivande stund slänger i mig grillad kyckling med tomat och avocado för att snart åka och spinna med Marie och Moa.

Och ikväll ska jag inviga mina nya skor. 1.180 kronor fattigare blev jag på lunchen idag, men det får helt enkelt vara värt det. Det går ju inte att träna över huvud taget och man får kramp i fötterna, och på detta vis  ska jag inte behöva överanstränga de små (stora) stackarna. Så nu äger jag ett par ashäftiga och förhoppningsvis sjukt bra spinningskor i svart och rött. Då är man seriös.

Saffran kostar by the way 34,90 för 0,5 gram på mitt ICA. Det är ju helt sinnes egentligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0