i'll leave graffiti where you've never been kissed

Shit, det var länge sedan jag faktiskt var stressad på jobbet. Sitter på ett ställe de här dagarna där folk har en tendens att vara så stressade att de inte har tid att hjälpa varandra eller ens vara trevliga mot varandra. Eller mot mig. Hmpf. De vill väl väl, men det är inte lätt när man är vikarie och ensam. Jag gör mitt bästa och än så länge har jag i alla fall klarat dagen. Och nu börjar det lugna ner sig lite. Hence bloggandet. ;)

Känner mig stressad. Inte bara för att det är mycket på jobbet idag, utan för att jag har hundra saker att fixa innan resan på söndag. Och hälften av dem är roliga saker, men trots det tidskrävande. Idag jobbar jag till fem, sedan ska jag hem och laga och äta mat, åka och träna med Marie, ge henne nycklar för blomvattning och bok för läsning. Sedan sömn. Tidigare ikväll, jisses vad trött jag var imorse. Imorgon: jobb till fem, hem, plugga lite, svida om och in till stan för tjejmiddag på 5emti 4yra. :) Sedan har vi lördagen som ska inkludera matteprov (iih!), packande, dumpning av packning hos Josse samt 30-årskalas. Därpå ett par timmars sömn innan vi tar taxi till Arlanda och vidare mot  s e m e s t e r. Kommer vara välbehövt efter denna vecka.

Modebloggvarning:
Inkasserade förra helgen ett svinbra läppglans. Inte ett sånt där Hej-jag-har-målat-läpparna-med-glansigt-glitter-läppglans, utan ett som bara ger lite färg, utan att det ser så målat ut. Dessutom, mina vänner, så fungerar det som rouge och att ha som bas för att göra ögonskuggan vattenfast. Kap! Bodyshop tillhandahåller detta lilla mirakel (bara för att låta som en äkta modebloggerska) för endast 149 kr.
Okej, nu kan du börja läsa igen.

Igår blev det tacos-och mattefest hos Josse. Derivata är ju kul ju! Jag spöade skiten ur boken och räknade till och med C-uppgifterna utan problem. Bra grejer. Vi drog ut en skrivbordslampa till balkongen och satt där och räknade i det varma sommarmörkret, fast med ljus. Ett glas rosé på det och vi hade varit i hamn. Det har potential. 

I mitt nästa boende vill jag verkligen ha en balkong. Vill, vill, vill. Fast i studentlägenhet..? Antagligen inte. Hmpf.

Nej. Lyssna på det här istället (Därav titeln. Mest bara för att det är en så pass bra fras. Och låt.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0