Semestern; i text också

Hej världen!

Lyckades slänga upp några bilder från svenssoncharterveckan i Hammamet i Tunisien. Bra grejer. Vi gjorde det mesta; blev trackasserade av arabiska män (hade nästan förträngt hur påfrestande och påstridiga de kan vara!), solade, badade, sprang vilse i Medinan, åkte till Kartago och tvådagarsutflykt till Sahara. Det sistnämnda var särskilt grymt. Kamelridning ut i sanddynerna i solnedgången, fartfylld Jeepfärd ut till Onk el Jemel och Star Wars-byn. Jeep-färden var sannerligen det roligaste jag gjort på länge, tror att jag har stark benägenhet att utveckla någon typ av beroende av just Jeepåkning i Sahara... Onekligen ett opraktiskt beroende när man bor i Sverige.


Såhär glad var jag under hela färden.

Bodde en natt på 4-stjärnigt hotell mitt i Sahara utan att få igång ACn, en av de svettigaste nätter jag upplevt, det kan jag lova. Såg soluppgång över öknen, besökte ett berberhem och allt var rätt gött (och varmt! I Matmata var det 47 grader C i skuggan).

På det stora hela en väldigt mycket bättre vecka än väntat faktiskt. Shoppade loss med deras låtsaspengar som när man väl har det inte är någon idé att växla tillbaka, då kursen är så pass dålig. Helt enkelt bara att spendera! Bästa kapet var en röd skinnportfölj som ska få bli min nya seriösa jobbväska i höst. Käckt!

När jag kom hem från Hammamet blev det en massa återförenande. :) En massa fint folk befann sig i landet/kom till landet, så det var bra. Reunion! Wiebke, Fabian och Tim befann sig hos Hanna, och Faith kom senare på kvällen till mig. :D Grymt! Hon tog med sig Taybeh och Palestinaarmband från Det heliga landet, och på måndagen färdades hela familjen samman till pappas hus. Galet att alla (föruom Max, som dock dök upp på ett tåg från Danmark senare i veckan) var på plats samtidigt! Underbart, jag säger't.

Vi passade på att besöka Isbaren (kallt! Minus fem grader och 40 minuter där inne var alldeles tillräckligt), laga knaafeh (blev inte alls lika gott som vi hoppats), laga mat, flänga runt, ha kräftskiva, gå på Stockholms bästa klubb, club Soul på Fasching och helt enkelt ha det fint och umgås. En väldigt fin och lyckad återträff!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0