Hälsinglandland

Hej vänner.

Efter en lugn och skön vecka på landet i Hälsingland är jag åter i vår vackra huvudstad. Jag påminns alltid lite extra om hur mycket jag tycker om Stockholm när jag  varit borta ett tag. Fast så fungerar väl alla i och för sig, ingenting unikt där. Men ändå. It's good to be home.

Landet har inneburit en massa läsande, Bokus var snälla nog att skicka Våtmarker dit istället, så jag fick minsann läsa den ändå. Betyg; Läs! Man var väl lite lätt illamående under hela tiden, men den var rolig. Och jag tror att den är viktig. Så läs. Men helst inte precis före maten. Har dessutom läst ut New York-trilogin och börjat på den hypade Twilight. Läst första halva ungefär. Fänglande, ja, livsomvälvande, nej.

Dessutom har vi som sig bör solat, badat och ätit konstant. Jag har inte varit hungrig på en vecka, galenskap. Men det är så det funkar, och det är ju mycket trevligare att äta i grupp än att laga mat till sig själv. Var mycket fint att hänga med familjen och farmor och ett par farbröder och tillhörande kusiner. Fin släkt, jag gillar't. Och jag fick konstatera varifrån jag har fått min diskuterarlusta. Jag fick ju inte en syl i vädret när mina farbröder kom igång, och jag brukar ju vara mest pratsam i sådana situationer. Härliga tider!

Nu tänkte jag bjussa på lite bilder, sedan ska jag chilla framför favvoserien ett tag.

   
Alice har dator och telefon i bilen.     Gränsforsinformation            Promenad upp till sjön


 Peppade inför GoCart i käcka overaller            Finaste yxorna på Gränsfors yxmuseum


Dricka saft i trädgården        Grädda våfflor utomhus, ambitiöst!      Badplats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0