Finhelg



Åh, jag tycker om bra helger. Det här var en bra helg. I fredags var det Club Dislocated på Broder Tuck och det var nice. Schysst mix av band och glad stämning. Josse och jag åt middag och drack Cosmos innan vi åkte dit, fint. Lördagen bar med sig muffinsbak med Richard (chokladmuffins med Polly och Dumle i, mumma), häng, How I met your mother, matteräknande, te, popcorn och annat bra.

Idag var det först installation av nya ungdomspastorn Hanna i kyrkan. Fullt med folk och jag var presentabel och hälsade välkomna och delade ut (fel) psalmböcker. Fin gudstjänst, det blir nog grymt att ha henne som ungdomspastor. Efter kyrkan blev det köpelunch innan Richard och jag drog iväg på söndagsutflykt till Taxinge slott, aka Kakslottet. Det är ju sannerligen en fantastisk plats. Sockerchock på hög nivå. Bakverk, kaffe, promenad, konstutställning och matteräknande på solig parkbänk. Dessutom köpte jag en massa pepparkaksformar (man måste ju planera) i form av fladdermus, kamel, dinosaurie, prinsessa och älg, bland annat. Fint! Svängde förbi hos pappa på hemvägen och hämtade glömda grejer och träffade farmor och familjen. :)

Sockerkoman var total när jag kom hem så jag däckade en halvtimme innan jag styrde upp sushi. Lyx! Gott! Och sedan var jag på topp igen. Denna fabulösa helg avslutades med en kvällspromenad och kopp te med Marie. Long time no see. Fin tjej. :)

Äh. Bra grejer helt enkelt. Nu borde jag verkligen sova. Fast jag hoppas lite att de inte ringer imorgon, för då kunde jag städa. Och gå med återvinningen. Och plugga matte (dags för prov igen den här veckan...). Och kanske måla? Vi får la se. Ta hand om varandra nu. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0