Äntligen fredag

Usch en sådan arbetsvecka. Nog för att den bara var tre dagar lång, men dessa dagar, jag säger't. Den första var hysterisk, den andra mest bara tråkiga grejer att göra men fortfarande grejer att göra, och idag bestod mest i att sitta och vänta på att tiden skulle gå. Framförallt efter att jag blivit informerad om att det är strängeligen förbjudet att surfa på arbetstid. En halvtimme är ok, men inte mer än så. Så jag har, istället för att läsa nyheterna, i princip suttit och stirrat in i en oföränderlig dataskärm hela dagen, utan att det ringt eller kommit mail, vilket är ungefär det man kan göra vid arbetsdatorn. TRÅÅKIIGT! Men men, nu är det helg i alla fall.

Josse är på väg över och vi ska laga biff stroganoff av alla maträtter och prata och dricka drinkar till dessert innan vi drar till Broder Tuck på Söder på livespelning. Sedan kommer nog helgen bli rätt chillad. Tänkte baka chokladmuffins och räkna matte imorgon. Och på söndag ska jag först vara vaktis på gudstjänsten och sedan drar Richard och jag på söndagsutflykt till Kakslottet. Frossa! Hej, sockerchock. :) Blir det dessutom vackert väder, vilket de verkar utlova, kommer nog helgen bli finfin. Hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0